Tesco Loves Baby

Owoce w diecie dziecka

Owoce i występujące w nich cenne składniki odżywcze są wspaniałym uzupełnieniem diety naszego dziecka. Niektóre z nich są istną bombą witaminową. Poniżej lista tych, których nie powinno zabraknąć w codziennym menu naszego szkraba.

5 owoców niezbędnych w diecie dziecka:

Banany – są zasobnym źródłem węglowodanów, które dostarczają organizmowi niezbędnej energii. Będą więc idealne na drugie śniadanie, szczególnie gdy nasze dziecko aktywnie spędza czas. Zawierają dużą dawkę potasu, który korzystnie wpływa na pracę mózgu, serca i prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego. Poza tym w bananie znajdują się: żelazo, witamina C, B6, cynk, selen, fluor, fosfor oraz kwas foliowy. Należy pamiętać, że banany są stosunkowo wysokokaloryczne, więc ich codzienna obecność w diecie dziecka nie jest wskazana.

Pomarańcze – bogate w beta-karoten. Zapobiegają m.in. próchnicy zębów. Poza tym zawierają dużo błonnika, witaminy C, magnezu i potasu oraz cennego niezależnie od wieku – wapnia.

Gruszki – mają dużo błonnika, a przy tym są lekkostrawne, więc doskonałe w codziennej diecie dziecka; zapewniają także właściwą pracę jelit. Mają w sobie cenne pierwiastki, takie jak jod, bor (poprawia koncentrację) oraz potas (wspomaga pracę mózgu), żelazo, wapń i fosfor. Są cennym źródłem witaminy C, A, PP, z grupy B oraz soli mineralnych. Badania mówią, że regularne ich spożywanie motywuje mózg do wydajniejszego działania.

Jabłka – znajdują się w nich: witamina C, która wzmacnia układ odpornościowy (im kwaśniejsze owoce, tym są w nią bogatsze); zasadowe sole mineralne, które przyczyniają się do odkwaszania organizmu; wartościowe minerały (jak potas i żelazo); błonnik, który reguluje perystaltykę jelit, działając przeciw zaparciom, oraz wchodzące w jego skład pektyny oczyszczające organizm z toksyn oraz metali ciężkich.

Jagody – zawierają bardzo dużo antyoksydantów, czyli substancji neutralizujących wolne rodniki; na uwagę zasługują też zawarte w nich antocyjany wspomagające pracę mózgu. Jagody są bogate w wapno, żelazo i miedź, a także w witaminę C, A oraz witaminy z grupy B. Warto wiedzieć, że surowe owoce przeciwdziałają zaparciom, natomiast sok z jagód hamuje biegunkę.

Mając na uwadze bogactwo witamin, w które obfitują owoce, zachęcajmy nasze szkraby do jak najczęstszego sięgania po nie. Są znakomitą alternatywą dla słodyczy, zatem idealnie nadają się jako przekąska w czasie szkolnych przerw.

Kamila Mikołajczyk

Aby zapewnić poprawne działanie naszego serwisu, zapisujemy pliki cookies na komputerach naszych użytkowników.
Korzystając z serwisu, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej ›

OK, akceptuję